Review Afslank Receptenbijbel

Er zijn veel soorten diëten te vinden op het internet. Mensen zijn immers  tegenwoordig veel zelfbewuster aan het leven, waardoor afslanken een hot-item is. Dit heeft mede te maken met het feit dat er veel te doen is in het nieuws over obesitas en de hoeveelheid mensen met overgewicht. Diverse bedrijven spelen hierop in met als gevolg dat er vele diëten in omloop zijn. Boekwinkels staan vol met diverse boeken op het gebied van afslanken en koken, en op het internet vind je door de bomen het bos niet meer. Ik ben zelf iemand die zeer bewust in het leven staat en elke dag zo gezond mogelijk probeer te leven. Boeken, cursussen en allerlei andere informatie op het gebied van gezond leven passeren mij dan ook dagelijks.
Zo kwam ik laatst ook de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm tegen. Daar ik zeer geïnteresseerd ben in dit onderwerp trok deze mijn aandacht. Zodoende dat ik mijzelf erin ben gaan verdiepen. Om jou als lezer te helpen in je zoektocht naar een afslankmethode die bij jou past schrijf ik deze review. Dit zal jou helpen om de juiste keuze te maken. Ik zelf heb mijn keuze al gemaakt en ben lyrisch over de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm. Wil jij weten waarom? Lees dan snel verder.

Wie is Oscar Helm?

Ik vind het zelf altijd wel prettig om te weten wie de schrijver van het boek is. Op deze manier weet ik altijd wat meer over de achtergrond van de auteur wat het lezen ook wat prettiger maakt. Daarom zal ik je nu vertellen wie Oscar Helm is, zodat je weet waarom dit boek is geschreven.

Oscar Helm heeft de Strakke Buik Bijbel- en de Afslank Receptenbijbel geschreven. Hij staat ook wel bekend onder zijn naam Oscar Helmstäter. Hij is afgestudeerd als sociaal psycholoog, maar werkt momenteel als afslankcoach- en voedingsdeskundige. Sinds 2017 is Oscar gediplomeerd orthomoleculair voedings- en suppletie adviseur. Hij beheert de website HappyHealthy.nl en samen met zijn team geeft hij dagelijks tips aan mensen en schrijf hij productreviews. Tevens beheert hij een YouTube kanaal, op dit kanaal vind je met enige regelmaat filmpjes over alles wat met afvallen- en gezondheid te maken heeft.

Oscar leeft voor zijn vak en dit draagt hij dan ook met liefde uit. Je merkt dat hij gepassioneerd is en deze passie voel je als je zijn boeken leest- en filmpjes kijkt. Het is een echte deskundige op zijn vakgebied en dit brengt hij ook over. Hierdoor zijn de boeken die hij heeft geschreven makkelijk te lezen. Ik werd na het eerste hoofdstuk van de receptenbijbel al enthousiast. Wat is het fijn om te weten dat afslanken niet moeilijk is en dat het leuk is om te doen. Met dit enthousiasme las ik dan ook verder en uiteindelijk heb ik het hele programma gevolgd.

Wat heeft de Afslank Receptenbijbel jou te bieden?

Wat leuk dat je nu al bij dit kopje bent, dat betekent dat ik je nieuwsgierigheid heb opgewekt en dat je graag meer wilt weten over de Afslank Receptenbijbel. Nu je bij dit punt bent aangekomen ga ik jou vertellen wat de Afslank Receptenbijbel jou kan bieden. Zo is het natuurlijk handig om te weten dat de Afslank Receptenbijbel uit twee versies bestaat. Je kunt kiezen uit een digitale- of schriftelijke versie. Beiden hebben voordelen en het is natuurlijk aan jou om te bepalen wat je het fijnste vindt. Ik zelf heb voor het e-book gekozen, maar ik weet via andere lezers dat het boek exact hetzelfde is.

afslank receptenbijbelZes categorieën

De Afslank Receptenbijbel bestaat uit zes categorieën namelijk:

• Kipgerechten
  • Visgerechten
  • Vegetarische gerechten
  • Salades
  • Sauzen en dressings
  • Desserts

In elke categorie vind je de heerlijkste recepten. Deze recepten zijn aangepast op het langzame- en snelle koolhydraat principe waarvan uit Oscar Helm werkt. (Hier vertel ik later meer over.)

Bonussen

Naast de receptenbijbel ontvang je ook nog diverse bonussen zoals:

• Tien gezonde toetjes
  • Dag- en weekmenu’s
  • Boodschappen tips
  • 84 gezonde tussendoortjes
  • 13 richtlijnen voor een slank- en gezond lichaam
  • Een video met het ultieme afslank programma

Ik heb echt genoten van alle recepten die ik in het boek kon vinden. Vooral het feit dat er veel vegetarische recepten in staan vind ik een enorm pluspunt. Ik eet namelijk zelf nauwelijks vlees en dit maakt het voor mij makkelijker om het programma te volgen. Dit vind ik een absolute bonus.

Langzame- en snelle koolhydraten!

Oscar Helm gaat uit van het principe dat voedsel bestaat uit langzame- en snelle koolhydraten. Dit houdt in dat er voeding is die langzaam verteerd- en de andere snel. Zo is voeding met snelle koolhydraten minder gezond. Snelle koolhydraten verteren namelijk snel en je lichaam zet ze snel om in suiker, wat resulteert in meer vetophoping en suikerpieken. Je lichaam krijgt dus even energie, maar daarna weer trek. Langzame koolhydraten- en veel eiwitten zorgen voor een voller gevoel. Dit resulteert in minder snacken tussendoor en langer kunnen doen met de voeding die je hebt genuttigd. Uiteindelijk is het dus gezonder omdat je minder trek hebt en dus minder snoept. Ik ken dit principe al heel lang en ben dus sowieso al enthousiast. Het fijne aan dit boek is dat Oscar alles goed uitlegt en je ook diverse tips- en menu’s toereikt. Dit maakt het makkelijker om het dieet te volgen.

Conclusie

De Afslank Receptenbijbel kwam voor mij precies op het juiste moment op mijn pad. Ik heb namelijk veel diëten gevolgd en ik was wel toe aan wat afwisseling. Oscar brengt veel afwisseling en dat is dan ook exact wat je in dit boek vindt. Het feit dat je nu al bij de conclusie bent betekent dat je net zo enthousiast bent als ik en de receptenbijbel waarschijnlijk wilt gaan aanschaffen. Mooi dat ik mij zo met mijn enthousiasme raak, ik ben ook terecht enthousiast over dit boek. Vele boeken hebben mij de revue gepasseerd, maar dit is toch wel een van de betere omdat:

• Oscar zijn kijk op voeding- en gezond leven goed uitlegt.
  • Je veel tips krijgt.
  • De menu’s afwisselend zijn.
  • Je schema’s krijgt toegereikt.
  • Oscar je ook veel over voeding vertelt, waardoor jezelf ook veel leert.

Het enige wat ik jammer vind is dat het boek zich niet richt op andere dieetwensen. Zo eet ik zelf glutenvrij. De recepten zijn hier niet op aangepast, hierdoor moet ik het allemaal zelf doen. Het was fijn geweest als dit wel zo zou zijn, maar goed je kunt niet alles naar wens hebben. Verder is het een echte aanrader en ik raad je dan ook echt aan om via onderstaande link te kijken naar dit receptenboek. Ik heb er in ieder geval geen spijt van en heb dankzij dit dieet de levensstijl ontwikkeld die ik zelf al heel lang voor ogen had.

Ben je geïnteresseerd in de Afslank receptenbijbel?

Prijs: € 100,00 Tijdelijk € 37,-
Product: Afslank receptenbijbel