Golden Retriever geheimen Review

De Golden Retriever is zo’n hondenras die je vaak tegenkomt en zeer geliefd is. Laatst zei mijn zoontje: “‘Mama’; ik wil ook zo’n hond”. Ik begreep hem wel toen hij dat zei, want het zijn ook ontzettend lieve honden. Een hele goede vriendin van mijn had ook een Golden Retriever en ik kan me nog herinneren dat het echt een van mijn beste vriendjes was. De zachtheid die dit ras uitstraalt is zeker voor kinderen heel geschikt. Ik begrijp dan ook wel als mensen overwegen om deze hond aan te schaffen. Het enige wat ik een nadeel vind aan dit ras is de hoeveelheid haren die deze hond verliest.

Toch, mag dit natuurlijk geen reden zijn om dit geweldige ras niet aan te schaffen. Ik denk zoals ik in andere reviews vaak heb aangegeven serieus na over het aanschaffen van een hond. Het is voor mij dan ook voor de hand liggend dat ik de rassen eerst bestudeer. Ik kwam in mijn zoektocht naar informatie dan ook het boek Golden Retriever geheimen tegen. Ik heb vaker reviews over dit soort boeken geschreven. Vandaag schrijf ik mijn review over het boek Golden Retriever geheimen en mijn bevindingen lees je hieronder.

Wat weet jij over de Golden Retriever?

golden retrieverWat weet jij over de Golden Retriever? Als ik deze vraag aan mezelf stel dan kan ik het volgende antwoorden: ze verharen veel, het zijn jachthonden en ze zijn super lief. Niet erg veel dus. Daarom ben ik wat meer onderzoek gaan doen en ik vind het ook belangrijk dat jij wat meer over dit ras weet. Zo weet je of het ras je aanspreekt en of je echt het boek Golden Retriever geheimen wilt aanschaffen. Je gaat natuurlijk niet zomaar een boek aanschaffen als je geen interesse hebt in het ras.

Uiterlijk

De Golden retriever heeft een heel kenmerkend uiterlijk. Zo is de vacht van deze hond: lang, zacht en dik. De ondervacht is waterafstotend. De vacht moet je regelmatig borstelen, verder heeft deze niet veel onderhoud nodig. Ze komen voor in de kleuren: roomwit tot donkerbruin en mahoniekleur. De schedel van dit ras is breed met een krachtige snuit. Je hebben stevige botten en ze zijn evenredig gebouwd. De schofthoogte van de reuen is  56-61 cm en van de teefjes 51-56 cm.

Karakter

Dit ras is energiek en gehoorzaam van aard. Ze werken graag en zijn zeer intelligent. Lief voor niets wordt deze hond als: hulphond, geleidehond en jachthond getraind. Ze zijn oorspronkelijk ook jachthonden en zijn gespecialiseerd in het opzoeken van geschoten wild. Het zijn sociale en open honden en tolerant. Ze zijn kindvriendelijk en ze zijn echt mensen vrienden.

Over de schrijver van Golden Retriever geheimen

Golden Retriever geheimen is geschreven door Gerard de Goede. Althans dat zegt het boek. Ik vind het altijd belangrijk om te weten wie de schrijver is. Dit omdat ik op deze manier meer over de achtergrond weet. Ik ben daarom op onderzoek uitgegaan. Ik had al wel zo’n vermoeden, maar toen ik zijn naam nergens kon vinden ben ik gaan zoeken op het bedrijf achter het boek. Ik kwam er achter dat Gerard de Goede een schuilnaam is en dat het boek is geschreven door Blue Sky marketing. Mijn vermoeden is bevestigd, dit vermoeden had ik doordat ik al vaker boeken over hondenrassen heb gelezen, welke dan …. geheimen heette, zoals bijv. Border Collie Geheimen.

Ik kan je geruststellen, ondanks dat het boek onder een schuilnaam geschreven is kun je het gerust aanschaffen. De boeken van dit bedrijf staan goed bekend en de informatie die je krijgt klopt altijd.

Waarom zou je het boek Golden Retriever geheimen aan moeten schaffen?

Golden Retriever GeheimenVeel mensen zullen dat zichzelf wel afvragen: ‘Waarom zou je het boek Golden Retriever geheimen aan moeten schaffen?’ Deze vraag zal ik in deze alinea beantwoorden met een lijstje aan opsommingen. Je zou dit boek moeten aanschaffen omdat:

• Je echt een goed beeld krijgt over de Golden Retriever, want het boek gaat diep in op het ras en zijn oorsprong.
  • Je leert tot in detail alles over het ras.
  • Je leert tot in detail alles over het karakter van deze hond.
  • Je leert hoe je een Golden Retriever het beste op kunt voeden. Er wordt echt ingegaan op het ras zelf en je krijgt veel inzicht in het ras.
  • Je leert de beste opvoedingstechnieken.
  • Je leert hoe je de Golden Retriever kunt trainen.
  • Je leert hoe je dit ras kunt enthousiasmeren.
  • Je leert hoe dit ras zich niet verveelt.

Daarnaast zou je het boek moeten aanschaffen omdat:

• Het duidelijk is omschreven.
  • Het in stapjes is opgebouwd.
  • Je handige tips krijgt.
  • Je alles over het ras leert en je jouw Golden Retriever op deze manier een gedegen opvoeding kunt geven.

Inhoud Golden Retriever geheimen:

Ik heb je nu al van alles vertelt. Ik wil je allereerst bedanken dat je nu al bij dit stuk van mijn review bent. Dit getuigt van het feit dat je echt interesse hebt in dit boek. Daarom zal ik hieronder kort vertellen wat het boek inhoud:

• Voorwoord
  • Hoofdstuk 1: De Golden Retriever
  • Hoofdstuk 2: Aanschaf/kopen
  • Hoofdstuk 3: Je puppy mee naar huis nemen
  • Hoofdstuk 4: Opvoeding en training
  • Hoofdstuk 5: Leven met een Golden retriever
  • Hoofdstuk 6: Sport en Show
  • Hoofdstuk 7: De oudere Golden Retriever
  • Nawoord

Je krijgt dankzij deze hoofdstukken een goed inzicht in het ras en wat je ermee kunt. Je weet precies van jonge tot oude hond wat je kunt verwachten.

Conclusie

Ik vind zelf dat het boek goed is opgebouwd. Vooral het feit dat de schrijver ook de oudere Golden Retriever behandeld vind ik erg goed. Je weet immers hoe je er als pup mee om moet gaan, maar als je hond ouder is dan is het ook wel belangrijk dat je weet wat je moet doen. Er wordt goed ingegaan op elk detail van het ras en de opvoeding.

Zo leer je de Golden Retriever goed kennen en kun je goed met dit ras omgaan. Op deze manier zal jouw hond dankzij dit boek genieten van een nauw aansluitende opvoeding en zul je veel plezier hebben van je maatje. Het is dan ook zeker aan te raden om op deze link te klikken en dit boek aan te schaffen. Je doet jezelf en je hond er een plezier mee en je zult nog lang van je hond kunnen genieten dankzij dit boek.

Ben je geïnteresseerd in Golden Retriever geheimen?

Prijs: € 74,00 Tijdelijk € 37,00
Product: Golden Retriever geheimen