Review Labrador Handboek

Leestijd: 6 minuten

Sinds een aantal decennia is de labrador een geliefde huishond door zijn sociale karakter en intelligentie. Maar ook deze hondensoort heeft zo zijn eigenschappen die de opvoeding bepalen. In het Labrador handboek vertelt Jan Jacobs je alles over de labrador en geeft hij je tips en trucs voor een goede opvoeding. Maar is dat wel zo? In deze review bekijken we dit e-boek en vertellen we wat je krijgt en je of het de aanschaf waard is.

Labrador als familiehond

labrador retrieverDe Labrador Retriever is de afstammeling van de St. John’s hond uit Newfoundland. Hij is kleiner dan de bekende Newfoundlander en werd vooral als hulp ingezet bij de vissers. Hierdoor houden labradors van water en apporteren ze graag. In Engeland was men gecharmeerd van deze water-lievende hond en hielp hij mee bij de jacht op watervogels. In Nederland werd de labrador pas populair na de tweede wereldoorlog en is geliefd vanwege zijn sociale gedrag en leergierigheid. Dit maakt hem ook geschikt als onder andere hulphond en blindengeleidehond.

Voor wie is het Labrador handboek

Je wilt een puppy in huis halen en denkt aan een labrador of je hebt al een labrador pup en wil deze goed opvoeden en leren luisteren, zodat hij niet de hele dag blaft of tegen je op springt. Dan vind je in dit boek de juiste tips en trucs. Heb je van alles geprobeerd om het gedrag van je labrador te verbeteren, maar trekt hij nog steeds aan de lijn? Dan is dit handboek zeker iets voor jou.

Wie is de schrijver

labrador boek jan jacobsOp de kaft van het Labrador handboek staat de naam Jan Jacobs. In de beschrijving benoemd hij zichzelf als auteur en hondenliefhebber, die in het begin alles fout heeft gedaan wat hij maar fout kon doem met de opvoeding van zijn labrador. Omdat hij niet de antwoorden kreeg die hem hielpen, is hij zelf op onderzoek uit gegaan en heeft met deze informatie dit handboek samengesteld. Volgens hem is de informatie van hondentrainers en hondenboeken te algemeen, daarom geeft hij je tips en trucs specifiek voor de labrador. We kwamen erachter dat dit boek weer een uitgave van Blue Sky Marketing is en we kunnen er dus vanuit gaan dat Jan een pseudoniem is. We hebben al meerdere boeken over honden van hun gelezen. Ondanks dat het bedrijf niet heel transparant is, leveren ze steeds goede boeken af. waarin duidelijk veel tijd en moeite is gestoken om de juiste kennis bij elkaar te brengen.

Wat krijg je in huis

Zo ook met dit e-boek. In dit 51 pagina’s tellende boek, lees je alles over de labrador en zijn opvoeding. Het e-boek is onderverdeeld in 12 afzonderlijke thema’s, die zorgen dat je achteraf alles weet over je hond.labrador handboek

• Geschiedenis
  • Raskenmerken
  • Aanschaf
  • De pup
  • Zindeelijkheidstraining
  • Opvoeding
  • Apporteren
  • Voeding
  • Uiterlijke verzorging
  • Gezondheid
  • Fokken
  • Herplaatsing

Bonussen

Zoals bij al hun e-boeken levert Blue Sky Marketing ook hier weer een aantal bonussen bij de aankoop van het handboek. Bij dit handboek krijg je de volgende e-boeken extra:

• Succesvolle tips voor de verzorging en training van je puppy. Een e-boek van 13 pagina’s vol tips over aanschaf, de eerste dagen in zijn nieuwe huis, voeding en andere benodigdheden. Je bent goed voorbereid voor de komst van je nieuwe huisgenoot.
  • Je hond de baas. Een e-boek met 29 pagina’s over onder andere roedelgedrag, waarom straffen niet werkt en tips voor omgaan met ongewenst gedrag.
  • Honden training geheimen. Een e-boek met 27 pagina’s vol tips en trucs van hondentrainers, waarin je in 4 stappen leert over de ethiek en gedragsprincipes van je hond en 2 soorten oefeningen helemaal worden uitgelegd.
  • Acht ongelofelijk simpele technieken om je hond te laten komen als je hem roept. In dit e-boek van 12 pagina’s leer je in 8 stappen je hond naar je te luisteren.
  • Levenslange Updates. Als er een nieuwe update van het boek komt, ben je de eerste die het hoort en krijg je die automatisch toegezonden.

labrador bonussen

Krijg je dat ook?

Maar krijg je ook wat Jan belooft? Na aankoop van het pakket krijg je direct een link via e-mail, die je naar de downloadpagina brengt, waar het handboek en de bonussen voor je klaar staan. De e-boeken hebben een mooie lay-out en vooral veel tekst. De foto’s die er in staan zijn van goede kwaliteit. De teksten zijn geschreven in begrijpelijke taal, de indeling is logisch en de handige tips zijn direct toepasbaar. De e-boeken zijn in PDF-formaat, zodat je ze kan bekijken op elk digitaal apparaat, maar ook kan printen als je ze liever bij de hand hebt. Of je een gezonde, goed luisterende labrador krijgt door dit handboek dat hangt ook gedeeltelijk van jou af. Dit is een boek en niet een hondentraining, dus jij moet zelf actie ondernemen. De tips klinken logisch, maar jij moet ze wel toepassen, wil je bereiken wat Jan je belooft. Doe je dat, dan ben je zeker flinke stappen dichterbij een goede relatie met jouw labrador.

Meningen van andere kopers

Op de website van Jan vinden we natuurlijk alleen positieve meningen van kopers. Maar ook op onafhankelijke websites en in reviews lezen we vooral veel positieve opmerkingen over de hoeveelheid informatie en de praktische tips. Velen halen goede resultaten met de kennis die ze uit het boek halen. Wat ons opviel was dat ook labrador verenigingen positief spreken over dit boek. Dat zijn naar onze mening mensen die heel veel weten over hun hond en zijn gedrag.

Onze mening

Voor 37 euro krijg je een handboek van 50 pagina’s in huis. Dit lijkt niet veel, maar Jan geeft je in een kort bestek veel waardevolle kennis en uitleg. Aan het einde van elk hoofdstuk krijg je ook een kleine samenvatting van wat er verteld is of wordt er zelfs een actieplan gegeven, waar je direct mee aan de slag kunt. Dit maakt het boek overzichtelijk, makkelijk in gebruik en direct toepasbaar.
Daarnaast zijn de bonussen een goede aanvulling op het boek. Waar het boek soms wat algemeen blijft, krijg je diepgang in de andere e-boeken.

Bij een aantal bonussen hadden we wel wat vraagtekens. Een heel e-boek over het laten komen van je hond, had wat anders gekund. Ook de update-bonus is volgens ons een beetje nutteloos. Het e-boek en de bonussen zijn geschreven in 2012 en wij kregen dan ook die versie in de bus. In die 8 jaar was blijkbaar niet veel veranderd in de visie op de opvoeding van een labrador.

Blue Sky Marketing geeft op al zijn uitgaves een 60 dagen niet goed geld terug garantie, wat zeker netjes is. In de verschillende e-boeken vinden we ook steeds verschillende jaren ervaring van Jan terug. Dan heeft hij 25 jaar ervaring, dan 18, dan weer sinds de jaren 80. Hoewel dit een gevolg is van het laten schrijven van boeken door verschillende auteurs en die onder dezelfde pseudoniem uit te geven, het komt toch wel wat slordig over. Door dit soort details zou je Jan minder serieus kunnen gaan nemen. En dat is zonde, want het boek is wel degelijk een goede bron van informatie die je absoluut helpt je labrador goed op te voeden. Wil je lang genieten van een mooie relatie met een vriendelijke en goed opgevoede labrador, dan is dit boek zeker een aanrader.

Ben je geïnteresseerd in het Labrador Handboek?

Prijs: € 80,95 Tijdelijke aanbieding: € 37,00 inclusief 5 gratis bonussen t.w.v. € 49,75
Product: Labrador Handboek