Beagle geheimen Review

Beagles zijn geliefde honden en erg gewild. Je ziet ze vaak in films, ze werden gebruikt voor de jacht. Het is een geliefd ras, desondanks heeft ook dit ras zijn handvaten. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je met dit ras om moet gaan. Het is lastig om een goed boek te vinden wat jou de juiste handvatten geeft om een Beagle op te voeden. Dit ras heeft namelijk net als elk ander ras zijn geheimen. Daarom is het goed als je kijkt naar de juiste informatie en er veel over leest. Ik zelf wil heel graag een hond, alleen ben ik er nog niet over uit wat voor ras ik precies wil. Daarom lees ik veel over diverse hondenrassen en aan de hand daarvan maak ik een lijstje met welke rassen mij aanspreken. De Beagle staat ook in mijn lijst. Daarom ben ik informatie over de Beagle gaan opzoeken, zodoende kwam ik bij het boek: ‘Beagle geheimen’ terecht. Om jou meer te vertellen over dit boek schrijf ik deze review. Op deze manier heb je meer inzicht in het boek en weet je of je het moet kopen of niet.

Over de Beagle

beagle hondenrasHet is natuurlijk fijn om wat meer over de Beagle zelf te weten. Ik kan natuurlijk wel van alles over het boek zelf vertellen, maar als je niets over het ras zelf weet is er niet veel aan. Dit prachtige hondenras komt van oorsprong uit Groot-Brittannië en wordt tot heden gebruikt voor de jacht op konijnen en hazen. De jagers gebruiken de Beagle om het wild op te jagen. Op deze manier is het voor hen makkelijker om erop te schieten. De beagle is dus een echte jachthond en heeft dus veel beweging nodig. In het boek ‘Beagle geheimen’ kom je dit ook te weten en vertelt de schrijver je hoe je hiermee om kan gaan. Dat is het fijne aan dit boek, je krijgt informatie over het ras en ze vertellen je gelijk wat je moet doen. Op deze manier leer je de hond goed kennen en kun je overal goed bij aansluiten.

Wat zijn de uiterlijke kenmerken van de ‘Beagle’?

De Beagle is een kleine maar stevig gebouwde hond. De schofthoogte van dit ras varieert van 33 tot 41 cm en weegt tussen de 11- en 15 kilo. Het is een sterk ras want deze hond wordt over het algemeen genomen gemiddeld 15 jaar oud. Hij komt voor in de kleuren: zwart, tan en wit en ‘lemon and white’. De meeste Beagles beschikken over alle drie de kleuren en beschikken over de zogenoemde tricolor. De drie kleuren schimmel (kleine zwarte vlekjes en stipjes in het wit) of hetzelfde maar dan in het blauw komen minder voor. Oude Beagles hebben ook grijze haren.

Waar komt de naam ‘Beagle’ vandaan?

De naam van deze geweldige hond is afkomstig van het woord Beag, Beg of Beigh en betekent klein in het Keltisch. Dit werd voor het eerst gebruikt tijdens de regeringstijd van koning Henry VIII tussen 1457 en 1509.

Wat kunnen we vertellen over het karakter van de ‘Beagle’?

beagleWe hebben het al iets eerder laten doorschemeren de ‘Beagle’ is een jachthond en jaagt met name op hazen-en-konijnen. Deze hond jaagt in een meute en met zijn neus. Het is een alert ras, maar niet waakzaam. Ze zijn erg eigenwijs en hierdoor zijn ze lastig in de opvoeding. Veel mensen denken dat het ras dom is, echter dat is niet zo. Mede door zijn eigen wijsheid denken veel mensen dat. Hij heeft daarom een consequente opvoeding nodig door mensen die het ras begrijpen. Daarom is het boek ‘Beagle geheimen’ zo belangrijk. Want dit boek zorgt er namelijk voor dat mensen dit weten en dat ze dit ras op de juiste manier benaderen. Het is namelijk een uitermate intelligent ras en heeft zeker een strikte hand nodig die het ras berijpt. Ze zijn vriendelijk en niet agressief of verlegen. Ze houden van mensen en zijn sociaal naar andere honden. Als je dit ras begrijpt en goed opvoed is het een geweldig ras om te houden. Houdt er wel rekening mee dat een volwassen hond zeer actief is en zeker minimaal 1,5 uur of meer aan beweging nodig heeft.

Over de schrijver van: ‘Beagle geheimen’

Als ik de naam Frans de Vries intikt op Google dan zie ik nagenoeg alleen maar namen die totaal niets met een schrijver te maken hebben. Ook de foto is tamelijk vaag. Ik zocht eens wat verder en ik kwam een oude bekende tegen: ‘Blue Sky marketing’. Dit bedrijf ben ik al vaker tegengekomen toen ik reviews schreef voor andere boeken over honden. Het verbaasde me dan ook niet zo heel erg toen ik er achter kwam dat het hetzelfde bedrijf is als van ‘Labrador handboek’. Ik was ergens ook gerustgesteld, want ik weet dat het een betrouwbaar bedrijf is. Ik heb immers meerdere boeken van hen geleezn en beoordeeld. Het is dan ook niet vreemd voor mij en ik kan je vertellen dat Frans de Vries een pseudoniem is en dat je het boek bij een betrouwbare partij koopt.

Inhoud boek: ‘Beagle geheimen’

Het boek ‘Beagle geheimen’ is een zeer geschikt boek voor wie meer over deze hond wilt weten. Het is een boek wat veel over het ras vertelt, maar wat je ook uitlegt hoe je het ras goed kunt benaderen. Op deze manier zul je jouw hond op de juiste manier opvoeden. Het boek behandeld de volgende onderwerpen:

• Geschiedenis en uiterlijk van een Beagle
  • Karakter van de hond en waarom deze wel of juist niet bij je past
  • Alles wat je moet weten over het aanschaffen van een Beagle
  • Zindelijkheidstraining
  • Veel voorkomende gedragsproblemen oplossen
  • Opvoeding en beweging
  • Voeding en verzorging
  • Ziekten en plagen voorkomen en herkennen
  • Gezondheid van een oudere Beagle in stand houden

Indien je dit boek aanschaft ontvang je ook nog de volgende bonussen:

Het Beagle Geheimen boek

beagle geheimenDit boek telt in totaal 219 pagina’s en in dit ebook leer je alles over het trainen-en-opvoeden van een Beagle pup.

Baas over je eigen Beagle

Het is soms lastig om dit ras de baas te zijn, het is lekker eigenwijs. Met dit 27 pagina’s tellende e-book zul je heel makkelijk het probleemgedrag bij je beagle kunnen oplossen. Het behandelt alles in detail en je zult er veel aan hebben.
Succesvolle tips voor de verzorging- en training van je puppy

Dit boek biedt je uitgebreide informatie over de verzorging van je Beagle pup. Je leert in detail hoe je jouw Beagle pup het beste kunt opvoeden- en verzorgen. Het is een welkome aanvulling op het boek ‘Beagle geheimen’.

Hondentraining geheimen

Dit is het meest uitgebreide trainingsboek en geeft je een specifieke trainingsmethode die hondentrainers ook toepassen. Je hebt er veel aan.

Je Beagle laten komen op commando

Dit boek is vind ik een beetje overbodig. Al staat alles wel heel goed in stappen uitgelegd en leer je er veel van, eigenlijk staat alles al in de andere boeken.

Onaangekondigde bonus

Tot mijn verrassing kreeg ik nog een onaangekondigde bonus. Het is een verrassing dus ik kan niet te veel verklappen. Wel kan ik zeggen dat je er veel tips in vindt.

Mijn ervaring met Beagle geheimen

Net zoals alle andere geheimen over de andere rassen ben ik zeer te spreken over dit boek. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan: Bestel het boek vandaag nog! Het is een heerlijk boek om te lezen en net als alle andere boeken van ‘Blue Sky marketing’ is dit ook weer een boek waar veel aandacht aan is besteedt. Het is een boek met inhoud en dit merk je ook als je het leest je zult er veel van opsteken en echt dingen te weten over de ‘Beagle’ waar je zelf nog niet eens aandacht. Daarom is het zo’n geweldig boek. Ik vind het keer op keer een genot om te lezen en ik heb echt dingen geleerd die ik zelf nog niet eens wist. Het is dan ook aan te raden en zeker als je een Beagle wilt aanschaffen. Schaf dan ook dit boek aan, want op deze manier kun je jouw Beagle een goede opvoeding geven.

Ben je geïnteresseerd in Beagle geheimen?

Prijs: € 96,75 Tijdelijk € 37,00
Product: Beagle geheimen